Digitale marketingstrategie: Wat is het en hoe begin je eraan? | Blog | ResultsandMore

Digitale marketingstrategie: Wat is het en hoe begin je eraan?

Blog marketingstrategie. Wat is het en hoe begin je eraan?

Een digitale marketingstrategie uitwerken kan tijdrovend zijn, maar net zoals elk goed recept, vraagt een goede verkoop om een goede voorbereiding. Marketing is veel meer dan leuke affiches of social media posts. Meer nog: met een goede marketingstrategie ga je minder moeten doen om meer conversies behalen. Aan de hand van een strategie ga je bepalen hoe je de komende maanden je marketing gaat voeren. In deze blogpost vertellen we je over het nut van een marketing strategie en leggen we kort uit hoe je eraan begint.

Er zit een strategie achter alles

Als je scrolt door social media of websites, denk je vast dat de zaken die je ziet verschijnen toevallig geplaatst zijn. Niets is minder waar. Elk groot bedrijf heeft maanden vooraf een hele marketingstrategie uitgestippeld. Daarom zegt men ook wel: ‘the best marketing doesn’t feel like marketing’. Je ziet dagelijks marketingstrategieën verschijnen, ook al besef je het niet onmiddellijk.

Tijd versus resultaat

In een strategie kruipt tijd, maar heb je al eens gedacht aan de tijd die je kan uitsparen door een strategie? Als je een volledige strategie uitschrijft, kan je tot een vast patroon komen. Zo weet je exact welk focuspunt je moet hebben in een periode. Dit patroon is een basis waar je altijd op kan terugvallen. Nadat je je strategie hebt bepaald, kan je je focussen op wat je écht graag doet: jouw core-business!

Tijd versus resultaat van een marketing strategie

Een marketingstrategie opstellen

Je gaat een strategie opstellen, goed bezig! Je hebt geen ingewikkelde templates nodig om een goede strategie neer te schrijven. Neem pen en papier en begin te schrijven. Schrijf jouw antwoorden op de volgende vragen neer:

  • Wat wil ik bereiken over een jaar?
  • In welke periodes wil ik extra promoten? 
  • Welke soort personen behoren tot mijn doelgroep? 
  • Welke soort personen behoren absoluut niet tot mijn doelgroep?
  • Op welke kanalen zit mijn doelgroep? 

Voor je het weet heb je al alle info die je nodig hebt om een strategie uit te schrijven. Giet vervolgens deze info in de vorm van een kalender. Dan kan je de komende maanden terugvallen op jouw eigen marketingstrategie.

Heb je hulp nodig bij het beantwoorden van deze vragen? Laat je dan bijstaan door experts tijdens het creëren van jouw nieuwe resultaat-strategie. Dan leggen we samen de basis voor jouw digitale groei.

Deze site maakt gebruik van cookies om u een betere ervaring te bieden. Door op deze website te kijken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.