
In de rubriek ‘Getest op mensen’ bespreken we telkens een element waarmee je gegarandeerd meer resultaten behaald in jouw marketingacties. Deze week bespreken we de scanbaarheid van jouw webpagina’s.
De scanbaarheid van webpagina's
Overal waar je komt zie je wel een QR-code om te scannen, je kan ze tegenwoordig al bijna niet meer vergeten. Door de code te scannen kom je meteen bij datgene dat je zoekt. Maar wist je dat mensen net hetzelfde doen?
Wanneer iemand jouw website bezoekt, gaat die meteen de homepagina scannen (Want wie leest nu echt àlles?). De bezoeker zoekt als eerst naar de zaken die voor hem/haar het belangrijkst zijn. Dan is het dus jouw taak om ervoor te zorgen dat dit zo snel mogelijk kan gebeuren. Een bezoeker wil namelijk zo weinig mogelijk tijd verliezen, je moet er dus voor zorgen dat jouw website scanbaar is.
Start bij de basics

Zorg voor genoeg witruimte tussen content
Geef de lezer ruimte en adem om tussen de regels door te lezen. Niemand houdt van een overdrukke website.
Maak een duidelijk onderscheid in titels
Titels zijn niet voor niets samenvattingen van de bijbehorende content. Door de titels duidelijk te plaatsen (én een duidelijke benaming te geven) weet de bezoeker meteen of de informatie voor hem/haar nuttig is.


Een handig beestje genaamd bulletpoints
Door het gebruik van bulletpoints zorg je ervoor dat de bezoeker op korte termijn veel informatie krijgt. Dat is dus snel én handig.
Maak jouw website volledig scanbaar
Wil je die extra stap zetten en hélemaal zeker zijn dat jouw website scanbaar genoeg is?
Door het toepassen van onze First Impression-audit komen we meteen te weten hoe hoog jouw website nu al scoort en wat er net aan jouw website moet veranderen om optimaal te kunnen draaien.
Wil je meer informatie over onze First Impression-audit?
Neem contact met ons op en we bekijken meteen alle mogelijkheden.